X
تبلیغات
آموزشیاران 82

آموزشیاران 82
این وبلاگ قصد دارد آخرین اخبار در مورد آموزش و پرورش را به اطلاع برساند 
قالب وبلاگ
نگاه به دو روي سكه در پيگيري كار نيروهاي شركتي خدمات آموزشي ضرورتي اجتناب ناپذير است.
به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل ازپانا، آزمون تعيين اولويت نيروهاي شركتي خدمات آموزشي و آموزشياران نهضت سواد آموزي وزارت آموزش و پرورش در حالي به اتمام رسيده و در حال طي مراحل قانوني است كه حدود 16 هزار نفر در اين آزمون قبول شدند و از اين تعداد 5800 نفر نمره بالاي 12 و 10 هزار نفر نيز نمره بين 10 تا 12 كسب كردند.
با اين حال افرادي به دنبال قبولي نفرات با نمره زير 10 هستند كه به نظر نگارنده اين مسئله عواقب نامطلوبي را به دنبال خواهد داشت.
در اين تحليل قصد داريم تا روي ديگر سكه ي پيگيري براي پايين آوردن سطح نمره قبولي را بررسي كنيم و به همين منظور نظر مخاطبين محترم را به موارد ذيل جلب مي نماييم؛
1ـ افزودن به تعداد نفرات قبول شده در آزمون تعيين اولويت وزارت آموزش و پرورش در حالي كه مراحل قانوني براي بكارگيري حدود 16 هزار نفري كه قبلاً در اين آزمون قبول شده اند در دست پيگيري است، نه تنها بار مالي بسيار بالايي را به وزارت آموزش و پرورش تحميل مي كند بلكه احتمال دارد موقعيت همان نفرات اوليه كه با زحمات بسيار در آزمون شركت كرده و نمره قبولي را كسب نموده اند، براي گرفتن مجوز را با مشكل مواجه كند زيرا مشخص و مبرهن است كه دريافت مجوز بكارگيري براي 16 هزار نفر بسيار آسان تر و قابل قبول تر از دريافت مجوز براي بكارگيري 32 هزار نفر است، ضمن اينكه وزارت آموزش و پرورش طبق قانون، به جذب و بكارگيري اين افراد كه قرار است به صورت حق التدريس در آموزش و پرورش فعاليت نمايند و در صورت اخذ مجوز به طور كامل به كارگيري شوند، مكلف نيست و مطابق نظر نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي مخير بر اين امر است.
2ـ بر همگان مسلم است كه افزودن تعداد زيادي از افرادي كه در آزمون تعيين اولويت نمره كمتر از 10 كسب كرده اند به ليست، فقط و فقط به كارگيري بيش از 30 هزار نفر از نيروهاي زحمتكش و تلاشگر نهضت سوادآموزي كه داراي مدارك عالي دانشگاهي هستند و سالهاي سال بدون هيچ چشم داشتي براي آموزش و پرورش زحمت كشيده اند را با مشكل مواجه خواهد كرد و حق مسلم آنان را تضييع خواهد نمود.
3ـ با توجه به مسائل فوق به نظر مي رسد موضوع جذب و استخدام بيش از 30 هزار نفر از معلمان حق التدريسي كه سالهاست به اميد استخدام در وزارت آموزش و پرورش مشغول به كار هستند و هزاران سختي را تحمل كرده اند و قرار بود در سالهاي آينده استخدام شوند، به موضوع بكارگيري نيروهاي شركتي خدمات آموزشي گره خورده و استخدام آنها را با مشكل مواجه مي كند.
حال بايد گفت اگر چه افرادي به دنبال اين هستند كه سطح نمره قبولي در آزمون تعيين اولويت را پايين بياورند و نيروهاي زحمت كش شركتي خدمات آموزشي باقي مانده از آزمون را با نمره كمتر از 10 به اولويت ها بيافزايند اما به نظر مي رسد اين پيگيري ها حاصلي جز نگراني و تضييع حقوق مسلم 60 تا 70 هزار نفر از نيروهاي تلاشگر نهضت سواد آموزي، حق التدرسي ها و 16 هزار نفري كه در آزمون اولويت قبول شده اند نخواهد داشت.
در اينجا چند سؤال مطرح است؛
1ـ آيا اينگونه پيگيري ها باعث اين نخواهد شد كه فرهنگيان عزيز و فرهيخته ي قبول شده در آزمون و همچنين حق التدرسي ها و آموزشياران پرتوان و تلاشگر احساس ضايع شدن حقوق خود را بنمايند؟
2ـ آيا كسي مي تواند پاسخگوي اتفاقاتي كه زاييده ي چنين پيگيري هايي خواهد بود، باشد؟
3ـ آيا جلب رضايت چند نفر ارزش تضييع حقوق حدود 70 هزار نفر را دارد؟
در پايان بايد گفت مطمئناً با اينگونه پيگيري ها حق مسلم 31 هزار آموزشيار نهضت سواد آموزي، 34 هزار نيروي معلم حق التدرس و حدود16 هزار نفري كه در آزمون تعيين اولويت قبول شده ضايع مي شود و پيگيري، رفع مشكل و دريافت مجوز بكارگيري اين عزيزان زحمت كش را با مشكل مواجه كرده و چه بسا به خاطر اينگونه حاشيه ها متن موضوع خود در حاشيه قرار گيرد.
ضمن احترام به نظر پيگيري كنندگان اما آيا نبايد به دو روي سكه ي اين پيگيري ها نگاه كرد و آيا نبايد از اين گونه اظهار نظرها كه مشكلات عمده و عديده اي در سطح استانها و سراسر كشور براي قبول شدگان و فرهنگيان عزيز به وجود مي آورد، اجتناب كرد؟؟
[ دوشنبه سی و یکم مرداد 1390 ] [ 22:27 ] [ آموزشیاران 82 ]
ماده ۵ تبدیل به پیمانی ورسمی ( سازماندهی در استان )

قبولی های آزمون به ترتیب رشته قبولی تقسیم خواهند شد در اموزش وپرورش

قبولی هایی که کسر ساعت موظف دارند اموزشیار باقی میمانند

کسانی که قبول نشده اند اموزشیار باقی میمانند ( یا دوکلاس باز میکنند یا یک کلاس + یک کلاس لازم التعلیم و یا کلاس رسمی آموزش وپرورش + سه نفرفردبه فرد)

درساماندهی نیروهای رسمی به عنوان مدرک توجه گردد و طبق رشته مرتبط تدریس کند

احکام از مهرماه صادرمیشود

 

 

 

 

[ دوشنبه سی و یکم مرداد 1390 ] [ 11:51 ] [ آموزشیاران 82 ]

بخشنامه جدید ساماندهی

http://pdm.medu.ir/pdm/pdmDocs/notice/samandehi_1390.pdf

[ یکشنبه سی ام مرداد 1390 ] [ 19:8 ] [ آموزشیاران 82 ]
جامعه > آموزش  - استخدام نیرو در آموزش و پرورش سالهای متمادی است که موضوع جدل میان آموزش و پرورش و مجلس شده است.

 زهرا تالانی: به تازگی وزیر آموزش و پرورش از ممنوعیت استخدام نیرو در آموزش و پرورش تا چهار سال آینده خبر داده است، در حالیکه قرار بود نیروهای حق التدریسی جذب این وزارتخانه شوند. در همین رابطه علی کریمی‌ فیروزجایی نماینده بابل و رئیس کمیته آموزش و پرورش معتقد است که هیچ جای نگرانی نیست چون استخدام معلمان حق التدرسی و آموزشیاران طبق قانون انجام می شود و تنها این قانون برای فارغ التحصیلان است یعنی دیگر هیچ نیروی جدیدی وارد آموزش و پرورش نخواهد شد.

همانطور که اطلاع دارید وزیر آموزش و پرورش از عدم استخدام نیرو در آموزش و پرورش تا چهار سال آینده خبر داده است . در حالیکه قرار بود معلمان حق التدریس تا 5 سال آینده جذب این وزارتخانه شوند؟

بله. مجلس تا 5 سال آینده این مهلت  را به آموزش و پرورش داده است . و این قانون ارتباطی به عدم استخدام تا سال 94 در آموزش و پرورش ندارد بلکه منظور این است که طبق همان قانون 4 هزار نفر باقی مانده  در این مدت جذب آموزش و پرورش شوند و نیروی جدید  پذیرفته نشود. بنابراین فارغ التحصیلان نباید به فکر استخدام در آموزش و پرورش باشند.

بنابراین معلمان حق التدریس نباید نگرانی داشته باشند. چون عده ای از خوانندگان خبرآنلاین نسبت به این موضوع اظهار نگرانی کرده بودند؟

بله. معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت استخدام  می شوند. طبق قانونی که مجلس تصویب کرده و در اختیار وزیر قرار داده معلمان حق‌التدریسی دارای مدرک کارشناسی و بالاتر که تا پایان سال تحصیلی 87-88، چهار سال سابقه خدمت مستمر نداشته‌اند، اما با احتساب سال‌های تحصیلی بعد، سنوات خدمت آنان به 4 سال می‌رسد، به شرط شاغل بودن در زمان استخدام، می‌توانند با تصمیم جدید مجلس استخدام شوند.

معلمان حق‌التدریسی دارای مدرک فوق‌دیپلم نیز که تا پایان سال تحصیلی 87-88، پنج سال سابقه خدمت مستمر نداشته‌اند اما با احتساب سال‌های تحصیلی بعد دارای 5 سال سابقه کار می‌شوند، به شرط این که همچنان در خدمت آموزش و پرورش باشند، استخدام خواهند شد.

تکلیف معلمان شرکتی چه می شود؟

متاسفانه تعداد دقیق معلمان شرکتی مشخص نیست و آماری در این زمینه نداریم.به هر حال وزارت آموزش و پرورش مانند وزارت علوم به این دسته از معلمان در هر دوره ای نیاز دارد اما نمی تواند همه آنها را استخدام کرد. به طور مثال معلمانی هستند که تنها 6 ساعت در هفته در کلاس درس حضور دارند که تعداد آنها هم کم نیست، آیا آموزش و پرورش باید همه آنها را استخدام کند.

با این حال نمایندگان مصوب کردند که معلمانی که در سال تحصیلی 88-89 از طریق شرکت‌های خدماتی در وزارت آموزش و پرورش تدریس کرده‌اند، در صورتی که قبل از سال تحصیلی 88-89 نیز سابقه حق‌التدریس در وزارت آموزش و پرورش یا نهضت سوادآموزی داشته‌اند یا با حکم وزارت آموزش و پرورش در دارالقرآن تدریس کرده‌اند یا با حکم وزارت آموزش و پرورش به عنوان معلمان حق‌التدریس «دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل» خدمت کرده‌اند و همکاری آنها در سال تحصیلی 89ـ88 با وزارت آموزش و پرورش به صورت مستمر بوده است، با احتساب سال تحصیلی 88-89 منطبق با قانون مدرک کارشناسی و بالاتر و ضوابط استخدام شوند.

[ یکشنبه سی ام مرداد 1390 ] [ 18:52 ] [ آموزشیاران 82 ]
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر حفظ کردن حق التدریسهای فنی و حرفه ای در بدنه آموزش عالی،گفت: مجلس حتماً راهی برای تعیین تکلیف استخدام حق التدریسهای فنی و حرفه ای پیدا می کند و ممکن است حق التدریسهای لیسانس، مربی - آموزشیار شوند.
سعدالله نصیری قیداری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب به چند نکته در ارتباط با آخرین رسیدگیها به وضعیت معلمان حق التدریس فنی و حرفه ای و شرایط فعلی آنان با انتقال به وزارت علوم اشاره کرد.

پیگیر وضعیت حق التدریسها در کمیسیون آموزش هستیم

نماینده مجلس شورای در کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به پیگیری وضعیت حق التدریسهای فنی و حرفه ای در این کمیسیون تاکید کرد: اعضای کمیسیون آموزش به طور جدی پیگیر مشکلات حق التدریسهای آموزشکده های فنی و حرفه ای هستند. من حتی با خود معترضان در جریان تجمع مقابل مجلس صحبت کردم و نامه های آنان را به کمیسیون آموزش ارجاع دادم.

وی افزود: موضوع حق التدریسهای آموزشکده های فنی یک بحث جداست و در قالب قانون جدید انتقال فنی و حرفه ای به وزارت علوم باید از آنان حمایت کرد زیرا این افراد، نیروهای تکنسین و آموزش دیده ای هستند که اگر به هر دلیل از سیستم خارج شوند، دست یافتن به این مجموعه با ارزش دیگر امکان ندارد.

به گفته نصیری قیداری، آموزش فنی و حرفه ای کشور در هر قالبی که باشد باید این افراد را به کار گرفته و در بدنه آموزش عالی حفظ شوند.

احتمال مربی - آموزشیار شدن حق التدریسهای لیسانس

عضو کمیسیون آموزش مجلس در ادامه تاکید کرد: تعداد این مربیان هر چقدر هم که باشد مهم نیست و باید آنان را حفظ کرد. تنها مشکل این است که در قالب جدید باید به چه نحوی ساماندهی شوند.

وی پیشنهادی را مطرح کرد که بر اساس آن می توان مربیان دارای مدرک لیسانس را ساماندهی کرد و در این باره اظهار داشت: یک پیشنهاد این بود آنهایی که مدرک لیسانس دارند مربی - آموزشیار شوند و برای کاردانیها هم باید تصمیماتی گرفت.

یک قول مجلس به حق التدریسها

نصیری قیداری با اشاره به تعیین تکلیف نهایی حق التدریسهای فنی و حرفه ای در مجلس اظهار داشت: ما حتماً راهی را برای تعیین تکلیف استخدام آنان پیدا می کنیم. در این زمینه، اگر بار مالی نداشته باشد مجلس یک طرح را ارائه می دهد و اگر بار مالی داشته باشد دولت لایحه ای می دهد تا براساس آن تصمیم گیری شود.

حق التدریسها در مهرماه آموزش می دهند

وی درباره ادامه همکاری حق التدریسهای فنی با وزارت علوم تاکید کرد: مهم این است که این نیروها در مهرماه به کار خود ادامه دهند و مجلس آمادگی دارد مشکلات آنان را به زودی حل کند.
[ شنبه بیست و نهم مرداد 1390 ] [ 13:22 ] [ آموزشیاران 82 ]
تهران - وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه تا چهار سال آينده هيچ استخدام نيرويي در آموزش و پرورش انجام نمي شود، افزود: ساماندهي نيروي استاني بايد با دقت انجام شود تا در اين مورد كمبود نيرويي وجود نداشته باشد. 
   به گزارش روز جمعه ايرنا از مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، 'حميدرضا حاجي بابايي' شب گذشته(پنجشنبه) در گردهمايي معاونان آموزش متوسطه كشور در اردوگاه شهيد باهنر تهران گفت: ساعات اختصاص يافته به درس آمادگي دفاعي پايه دوم دبيرستان دو ساعت در هفته است كه يك ساعت آن بصورت حضوري و يك ساعت ديگر در اردوهاي راهيان نور ارايه مي شود.
وي با تاكيد بر رضايتمندي معلمان، دانش آموزان و اوليا از فضاي كلاس هاي درسي در مدارس گفت: يكي از مهمترين برنامه هاي آموزش و پرورش در تحول بنيادين، اصلاح برنامه هاي درون كلاسي و برون كلاسي است.
حاجي بابايي افزود: نتايج نظرسنجي ها نشان داده است كه 90 درصد والدين دوست دارند فرزندانشان در مدرسه تحصيل كنند و به كلاس هاي كنكور خارج از مدارس مراجعه نكنند.
وي همچنين از افزايش 30 درصدي حق الزحمه مصحح هاي امتحانات نهايي با امضاي رييس جمهوري خبر داد و گفت: حكم اين افزايش طي هفته جاري ابلاغ مي شود.

[ جمعه بیست و هشتم مرداد 1390 ] [ 17:42 ] [ آموزشیاران 82 ]
آقای بهنام  محمدی رئیس اداره طرح و برنامه اداره کل آموزش و پرورش فارس اعلام کرد:
نیروهای پذیرفته شده در آزمون تعیین تکلیف و مشمولین ماده 5 نهضت سوادآموزی ، برای تعیین اولویت محل خدمت خود ، می توانند از روز شنبه 29/5/90 به  سایت www.farsedu.ir مراجعه فرمایند.
[ پنجشنبه بیست و هفتم مرداد 1390 ] [ 9:5 ] [ آموزشیاران 82 ]
رئیس کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شوراي اسلامي گفت: کمیسیون با انجام بررسی های لازم درباره اعتراضات معلمین حق التدریسی به آزمون استخدامی، نتایج حاصل را تا پایان مرداد ماه اعلام می کند.

علی عباس پور تهراني فرد نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مجلس باشگاه خبرنگاران با اشاره به آخرین اخبار از پیگیری وضعیت معلمان معترض به آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: طی سال های 83-86تکلیف تعداد 40 و 60 هزار نفر از معلمانی که شرکتی بوده اند یا در سال های متوالی خدمت کرده و یا در نهضت سواد آموزی فعالیت داشته اند، مشخص شد اما آموزش و پرورش برخلاف قوانین به پذیرش معلمان حق التدریس ادامه داد در حالی که این امر در قانون منع شده و مقرر شده بود چنانچه کوچکترین اعتباری برای حق پرداخت حق التدریس ها در نظر گرفته شود مسئول مربوطه به اشد مجازات محکوم خواهد شد.

رئیس کمیسیون آموزش تصریح کرد: طبق آزمون مذکور و همچنین امتیازاتی که براساس سوابق کاری متقاضیان در نظر گرفته می شود، آموزش و پرورش با مجوزی که از دولت دارد نسبت به استخدام این افراد اقدام خواهد کرد.

وی افزود:با وجود امتحانی که آموزش و پرورش برگزار کرد،متقاضیان با ادعای سخت بودن و یا بالا بودن حد نصاب تعیین نمره قبولی ،عدم ارائه سوالات تخصصی نسبت به آزمون مربوطه معترضند، لذا مجلس هفته گذشته تمامی موارد اعتراضی را به آموزش و پرورش انعکاس داده و خواستار پاسخگویی شده است.

عباسپور تهراني خاطر نشان کرد: این کمیسیون طی هفته آینده موضوع را جمع بندی کرده و نتيجه را در مورد غیر استاندارد بودن سوالات و یا نداشتن معلومات معترضین اعلام مي كند.

رئیس کمیسیون آموزش تاکید کرد: این کمیسیون هم حق دانش آموزان برای داشتن معلم با سواد و هم حق معلمین حق التدریس را لحاظ کرده و با در نظر گرفتن مصلحت نظام آموزش و پرورش تصمیم گیری خواهد کرد.

وی توضیح داد: سوالات را به طور دقيق آنالیز کرده وچنانچه استاندارد نبوده واعتراضات به جا باشد بر اساس شایستگی، معلمان  پذیرش مي شوند وگر نه نباید از حق دانش آموزان برای داشتن معلم با معلومات، صرف نظر کنیم .

نماينده مردم تهران خاطر نشان کرد: موضوع مذکور در دستور کار هفته آینده کمیسیون قرار داشته و تاپایان مرداد ماه نظر نهایی اعلام خواهد شد./خ

[ چهارشنبه بیست و ششم مرداد 1390 ] [ 17:52 ] [ آموزشیاران 82 ]
 از خودتان برایمان بگویید
 این سوال اولین سوالیه معمولا از شما می‏پرسن که این جوری جواب می دین:
 مشخصات اسمی، تحصیلات، سابقه کاری، تخصص، چگونگی عملکرد، افتخارات و هر چیزی تو این مایه ها که حداکثر در عرض ۲ دقیقه (مختصر و مفید) باید تموم کنین. باید دقت کنین که در پاسخ به سوالات نباید حاشیه برین. در ضمن یادتون باشه که مسائل و مشکلات ما به خودمون مربوطه نه به محیط شغلمون. ضمنا فراموش نکنین که این سوال برای گرم کردنه.
 ۲- از ما چه می‏دانید و چرا ما را برگزیدید

ادامه مطلب
[ چهارشنبه بیست و ششم مرداد 1390 ] [ 17:23 ] [ آموزشیاران 82 ]
معلمان بايد در جايگاه تخصصي خود تدريس كنند
 تهران-وزير آموزش و پرورش با اعلام اينكه توجه به تخصص معلمان در امر تدريس در دستور كار آموزش و پرورش قرار دارد،اظهار داشت: اين امر به معناي آن است كه هر معلم بايد درس تخصصي خود را تدريس كند. 
   به گزارش ايرنا به نقل از مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش وپرورش، 'حميدرضا حاجي بابايي' روز چهارشنبه در گردهمايي معاونان آموزش متوسطه كشور در اردوگاه شهيد باهنر افزود: بر اين اساس تمام معلمان با تخصص تربيت بدني، بهداشت، IT بايد در جايگاه خود در مدرسه مشغول به كار شوند.
وي با اشاره به نتيجه اين امر كه ساماندهي پنج هزار و 300 نيروي تخصصي خواهد بود، تصريح كرد: تا پايان مردادماه بايد تمام جابه جايي ها انجام شود و مدارس در مراكز استان ها و شهرستانهاي بزرگ از معلم ورزش برخوردار شوند.
وي هدف اساسي از ساماندهي در آموزش و پرورش را كيفيت بخشي به فعاليت ها خواند و
اضافه كرد: ساماندهي نيروي انساني و فضاي آموزشي از دوره ابتدايي آغاز شده و تا امروز حدود 10 هزار مدرسه ابتدايي به نوبت صبح منتقل شده است.
وزير آموزش و پرورش خاطر نشان كرد:برنامه اين است كه حتي يك دبيرستان و مدرسه راهنمايي در نوبت عصر باقي نماند.
حاجي بابايي يادآور شد: معاونان آموزش متوسطه در تمام نقاط كشور وظيفه دارند از همه مدارس راهنمايي و دبيرستان در فصل تابستان بازديد و وضعيت آنها را مورد بررسي قرار دهند تا مدارس استانها و شهرستانها به استثناي مدارسي كه اين امكان در حال حاضر براي آنها به علت محدوديت در فضا فراهم نيست ، به نوبت صبح منتقل شوند.

[ چهارشنبه بیست و ششم مرداد 1390 ] [ 17:19 ] [ آموزشیاران 82 ]
[ چهارشنبه بیست و ششم مرداد 1390 ] [ 10:10 ] [ آموزشیاران 82 ]
دستورالعمل چارچوب مدیریت و ساماندهی نیروی انسانی در اجرای قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی به مدیران کل استان های کشور ابلاغ شد.
کد خبر: 20453
تاریخ درج: 
25 /مرداد /1390
 
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، آموزشیاران نهضت سواد آموزی که به موجب قانون در تعیین تکلیف واجد شرایط لازم بوده اند در سال جاری تبدیل وضع به رسمی و پیمانی خواهند شد.
 بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده؛ این افراد باید در استان محل خدمت استخدام و در دوره ابتدایی سازماندهی شوند و در صورت عدم نیاز دوره ابتدایی، به تشخیص کمیته برنامه ریزی استان، بر اساس مدرک تحصیلی و علاقه شغلی در سایر دوره های تحصیلی ادامه خدمت خواهند داد.
آموزشیارانی که در آزمون تعیین تکلیف شرکت کرده و حد نصاب لازم را کسب کرده اند در سه گروه آموزش ابتدایی، مربی بهداشت و آموزش و پرورش استثنایی سازماندهی می شوند.
همچنین در صورتی که آموزشیاران پذیرفته شده در آزمون به دلیل وجود کسر ساعت موظف نیروهای رسمی، امکان سازماندهی در استان را نداشته باشند، همانند قبل به عنوان آموزشیار ادامه خدمت خواهند داد تا وضعیت استخدامی شان مشخص شود.
در بند دیگری از این دستورالعمل آمده است، سایر آموزشیارانی که در آزمون شرکت نکرده و یا شرایط لازم را نداشته اند و یا در آزمون تعیین تکلیف حدنصاب را کسب نکرده اند، به عنوان آموزشیار باقی می مانند و با شرایطی تمام وقت محسوب خواهند شد.
طبق تبصره یک این دستورالعمل نیز تمامی آموزشیاران این بخش در مجتمع های آموزشی و پرورشی روستایی به کار گیری می شوند.
پوشش تحصیلی کلاس های آموزش ابتدایی روزانه زیر حدنصاب نیز باید از طریق آموزشیاران تمام وقت انجام شود و موارد استثنا که از این طریق امکان پذیر نیست با مجوز کمیته برنامه ریزی استان از ساعات موظف نیروهای رسمی دوره ابتدایی امکان پذیر خواهد بود.
همچنین در صورت عدم تحقق موارد سه گانه و نیاز مجتمع های آموزشی منطقه از این افراد به تناسب مدرک و رشته تحصیلی در سایر دوره های آموزشی استفاده شود و یا به مناطق نیازمند منتقل شوند.
[ سه شنبه بیست و پنجم مرداد 1390 ] [ 17:32 ] [ آموزشیاران 82 ]
به منظور اطلاع رساني و پاسخگويي به سئوالات همكاران و آموزشياران عزيز، در سفرهای استانی معاون وزیر ورییس سازمان ،مراجعات حضوری وسوالات واصله پاسخ های لازم از سوی روابط عمومی سازمان اعلام شد

به نام خداوند بخشنده و مهربان

به منظور اطلاع رساني و پاسخگويي به سئوالات آموزشياران و همكاران عزيز، سازمان نهضت سواد آموزي در راستاي وظايف خود مهمترين و متداول ترين سئوالات مطرح شده را احصاء و به شرح ذيل پاسخ داده است .

1- سازمان نهضت سوادآموزی تا چه تاریخی به کار خود ادامه خواهد داد؟
باتوجه به نظرصریح مقام معظم رهبری دربند3 نامه مورخ 5/10/89 ، نهضت سوادآموزی تاپایان برنامه پنجم توسعه كشور همچنان به عنوان سازمان وابسته به آموزش وپرورش زیرنظر و با مسئولیت وزیر محترم باقی خواهد ماند ودرموردچگونگی ادامه آن درهمان زمان تصمیم گیری خواهد شد.

2- تشکیل کلاس باحدنصاب اعلام شده بسیارمشکل است . چه تدابیری اتخاذشده است .؟
حدنصاب تشكيل كلاس در استانها اصلاح شده است ضمن اينكه تشكيل كلاس در روستاهايي كه 5 سواد آموز دارد و در يكسال پاكسازي ميشود ، در سامانه امكان پذير شده است .

3- نقش مدیران مجتمع ها درسوادآموزی چگونه خواهدبود ؟
مديران مجتمعهاي آموزشي و پرورشي روستايي وظيفه دارند در جهت شناسايي ،جذب ، نگهداشت سوادآموز و همچنين تأمين امكانات و فضاي مناسب ، نظارت بر فرآيند ثبت نام ، تشكيل كلاس و برگزاري آزمون ، عقد قرارداد با افراد حقيقي و حقوقي در روش فرد به فرد و ... با آموزشياران و كاركنان سوادآموزي همكاري موثر نمايند.

4- مشکل جذب ونگهداشت سوادآموزی درکلاس ها چگونه بایدمرتفع شود ؟
برای حل مشکل جذب و نگهداشت به تلاش و پیگیری مداوم و ایجاد انگیزه در بیسوادان نیاز داریم ضمنا" استفاده از اطلاعات اسمی بیسوادان می تواند بخشی از مشکلات جذب و نگهداشت را حل نماید. همچنين تدابيري اتخاذ شده است تا تمام مديران مدارس ، اوليا بيسواد دانش آموز مدرسه خود را به كلاسهاي سواد آموزي هدايت و روند با سوادي در آنها را پيگيري نمايند.

5- نقش صداوسیما درفرهنگ سازی ضعیف است چه باید کرد ؟
جلساتي با نمايندگان سازمان صدا و سيما جهت تقويت فرهنگ سازي در كشور برگزار شده است ، لازم است تمام استانها ، شهرستانها و مسئولين از ظرفيت رسانههاي محلي بويژه راديو و تلويزيون حداكثر بهره و استفاده را ببرند ، در عين حال برنامههايي جهت توليد و پخش تيزر و آگهي از صداوسيما در حال اجراست.

6- چرا مجوزتشکیل کلاس پایانی و پنجم داده نمیشود ؟
باتوجه به مصوبه 833 شورای عالی آموزش وپرورش واصلاح ساختارآموزشی سوادآموزی برگزاری کلاسهای پایانی وپنجم فاقدوجاهت قانونی است .

7- چرا مجوزکلاسهای دوره تحکیم وانتقال داده نمیشود ؟
برنامه درسی دوره تحکیم وانتقال درحال بررسی وتصویب است .ضمناً هنوزمحتوای جدیدمتناسب بابرنامه تولیدنشده است لذاامکان برگزاری این دوره ها درسال 90 وجودندارد

8- ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در برنامه جدید چگونه خواهد بود طراحی و اجرای بانک سئوال به کجارسید ؟
براساس برنامه درسی دوره سوادآموزی ارزشیابی پیشرفته تحصیلی ازنوع کمی وبامقیاس 20-0 اندازه گیری میشود. بارم بندی کتاب بانک سئوالات استاندارد و در حال تدوین است که متعاقباً درسامانه اعمال خواهد شد.

9- برای پالایش اسمی بیسوادان نقاط شهری و همچنین دسترسی به آدرس آنها چه تدابیری اتخاذ شده است .
برنامه پالایش اطلاعات اسمی بیسوادان مناطق شهری برای بخشی از بیسوادان از طریق مدارس شهری در سامانه ایجاد و برای اجرا به ادارات كل آموزش و پرورش استانها اعلام شده است.

10-آیا امکان همکاری آموزشیاران به روش فرد به فرد وجود دارد .دراینصورت نحوه محاسبه سنوات وحقوق ومزایای آنها چگونه خواهد بود ؟
با توجه به محدوديت هاي قانوني براي نحوه محاسبه سنوات و بيمه آموزشياراني كه به طور مستمر با سواد آموزي همكاري دارند ، در حال حاضر اجراي اين روش براي آموزشياران مقدور نيست ، ليكن تمام آموزشياران داراي سابقه همكاري غير مستمر و تمام اشخاص حقيقي و حقوقي مي توانند در قبال سرانه هزينه آموزشي با سواد آموزي به روش فرد به فرد همكاري نمايند .

11- اسامی مشمولین ماده5 قانون تعيين تكليف استخدام، جهت استخدام کی اعلام میشود وآموزشیاران دراین لیست قرارمی گیرند چه وظیفه ای دارند ؟
درصورت وصول مجوز تبديل وضعيت نيروهاي مشمول قانون تعيين تكليف ، اسامي واجدين شرايط جهت انجام مراحل استخدام و صدور احكام كارگزيني در اختيار ادارات كل استانها قرار خواهد گرفت ، افراد واجد شرايط حسب اعلام ادارات آموزش و پرورش موظفند نسبت به انجام مراحل اداري و تعيين محل خدمت و شروع بكار در شهرستان و مدرسه تعيين شده ، حداكثر همكاري را معمول نمايند.
12-افرادی که دراولویت استخدام قرارنمی گیرند چه سرنوشتی خواهندداشت ؟
باتوجه به محدودیت قانونی استخدام مشمولین ماده 5 درسقف 7000 ، سایرافراد درصورتیکه درآزمون پذیرفته شده باشند و آموزش و پرورش اعلام نياز كرده باشد، بعنوان معلم حق التدریس ادامه خدمت می دهند، درغیراینصورت تاتعیین تکلیف نهایی بعنوان آموزشیارادامه خدمت خواهند داد .

13-افرادی که درزمان تصویب قانون 60 ماه سنوات نداشتند و اكنون بالاتر از 60 ماه سنوات دارند، چه سرنوشتی دارند ؟
این افراددرصورت داشتن مدرک دانشگاهی دودسته اند ،افرادی که درآزمون شرکت کرده وحدنصاب تعیین شده راکسب کرده باشند ، ازمهرماه سال جاری بعنوان معلم حق التدریس درآموزش وپرورش ادامه خدمت میدهند. و افرادي كه در آزمون پذيرفته نشده اند ، با ضوابطي كه ابلاغ خواهد شد به عنوان آموزشيار تمام وقت ادامه همكاري ميدهند .

14-افرادی که درزمان تصویب قانون مدرک دانشگاهی نداشتند ولی اکنون مدرک دارند چه وضعیتی خواهند داشت ؟
اين افراد صرف نظر از سنوات خدمت ، در صورتيكه که درآزمون شرکت کرده و حدنصاب تعیین شده راکسب کرده باشند ، ازمهرماه سال جاری بعنوان معلم حق التدریس درآموزش وپرورش ادامه خدمت میدهند. و در صورتيكه كه در آزمون پذيرفته نشده باشند يا در آزمون شركت نكرده باشند ، با ضوابطي كه ابلاغ خواهد شد به عنوان آموزشيار تمام وقت ادامه همكاري خواهند داد .

15-افرادی که بالای 60 ماه خدمت دارند واکنون دانشجوی دوره کارشناسی کاردانی هستند چه وضعیتی خواهندداشت ؟
این افراد از نظرمقررات دیپلمه شناخته میشوند و برای ادامه کاربایستی تبدیل به قرارداد کارمعین شده و درمشاغل تعیین شده ادامه خدمت دهند. درصورتیکه تعداد واحدهای سپری شده آنها در حد فوق دیپلم باشد می توانند از ادامه تحصیل انصراف داده وپس از ارائه مدرک دانشگاهی به عنوان آموزشیاریا معلم حق التدریس (درصورت نیاز) ادامه خدمت دهند.

16-آيا براي دارندگان مدرك كارشناسي ارشد ، چهره هاي موفق و زنان سرپرست خانوار اولويت خاصي پيش بيني شده است ؟
براي افرادي كه در زمان تصويب قانون ( 15/7/87) 60 ماه خدمت داشتند و اكنون موفق به اخذ مدرك كارشناسي ارشد شده اند ، اولويت پيش بيني شده است لكن در مقررات براي چهره هاي موفق و زنان سرپرست خانوار متاسفانه اولويتي پيش بيني نشده است .
17-افرادی که درآزمون پذیرفته نشده یاشرایط شرکت درآزمون را نداشتند چه وضعیتی خواهندداشت .
اين افراد در صورتيكه داراي مدرك دانشگاهي باشند به عنوان آموزشيار باقي مانده و با شرايط زير تمام وقت خواهند شد :
Ø همزمان دو كلاس سواد آموزي در هر نيمه سال داشته باشند.
Ø يك كلاس سواد آموزي تشكيل داده و همزمان يك كلاس زير حد نصاب را در آموزش و پرورش تحت پوشش ببرند.
Ø يك كلاس لازم التعليم در مناطق مورد نياز آموزش و پرورش و حداقل 3 نفر سواد آموز بروش فرد به فرد را تحت پوشش ببرند.

18-اگرکسی به نتیجه آزمون اعتراض داشته باشد چه باید بکند ؟
نحوه ومهلت رسیدگی به اعتراضات دربخشنامه های وزارت متبوع اعلام شده است . نظر به اتمام زمان رسیدگی و پاسخ اعتراضات ، امكان طرح مجدد اعتراض و تغییر نتایج و یا تغییر حدنصاب وجود نخواهد داشت
19- چرا حد نصاب آزمون را كاهش نمي دهند تا افراد بيشتري قبول شوند ؟
برابر مقررات استخدامي ، داوطلبان بايستي حداقل به 60 درصد سئوالات آزمون پاسخ صحيح بدهند ، اين نصاب در آزمون اخير با عنايت مقام عالي وزارت به 50 درصد ( معادل نمره 10 از 20 نمره) كاهش يافته است و لذا تغيير و كاهش مجدد امكانپذير نيست و داوطلبان بايد تلاش بيشتري مي كردند .

20-تکلیف ناظرین آموزشی و آموزشياران قراردادی چیست ؟
ناظرین آموزشی درنیمه اول سال 90 به کارخودادامه خواهندداد نحوه خدمت آنها در بخشنامه های بعدی سازمان به اطلاع خواهدرسید. همچنانكه گفته شد شرايطي پيش بيني شده است كه كليه آموزشياران از ابتداي سال تحصيلي 91-90 بصورت تمام وقت ادامه همكاري دهند.

21- آیا می شود از آموزشیاران تمام وقت درپست های اداری مربوط به نهضت یا سایر بخش های آموزش وپرورش استفاده کرد ؟
در صورتي كه تبديل به قرارداد كار معيّن شوند ، اين امكان وجود دارد . البته تبديل آنها به نيروهاي آموزشي در سالهاي آينده مقدور نخواهد بود .

22- چرا حقوق آموزشیاران با تاخیر پرداخت میشود ؟
سازمان با محدوديت مالي مواجه نبوده ، بلكه فرايند ادغام واحدهاي استاني و شهرستاني سواد آموزي و تغيير و تحولات مديريتي وقفه كوتاهي در پرداخت ها ايجاد كرده است كه بحمد الله برطرف شده است لذا در صورت استمرار وعدم پرداخت به موقع ، ادارات آموزش و پرورش پاسخگو خواهند بود.

23- چرا سنوات تعدادی از آموزشیاران در بررسی مجدد پرونده های کارگزینی کاهش یافته است ؟ 
احتساب سنوات خدمت آموزشياران تابع ضوابط و مقررات ابلاغ شده سازمان است، مواردي كه با رعايت مقررات مربوطه محاسبه نشده بود، در بررسي نهايي كه بصورت كشوري انجام شد، اصلاح گرديده است .

24- وظیفه ناظران آموزشی درفصل تابستان چیست ،درحالیکه تعدادکلاسهای تشکیل شده بسیارکم است ؟
ناظرين آموزشي برابر شرح وظايف ابلاغي فعاليت مي نمايند و در مواقعي از سال در صورت كاهش كلاسهاي تحت پوشش، موظف است در تغذيه پرونده هاي راكد پرسنلي در سيستم با ادارات همكاري نمايند ، شرط پرداخت حقوق و مزايا منوط به گزارش حضور تمام وقت آنها درمحل كار و انجام امور محّوله است .



25- در ادارات آموزش و پرورش مرجع مشخصي براي پاسخگويي به سئوالات اداري و مالي ما وجود ندارد ، چه پاسخي داريد ؟
با توجه به ادغام واحدهاي سوادآموزي در ادارات كل آموزش و پرورش استان و شهرستان ، طبيعتا" اين وظيفه به عهده واحدهاي تخصصي ادارات آموزش و پرورش شهرستان ، ناحيه و منطقه خواهد بود . در صورت مواجهه با مشكل جهت راهنمايي به مدير آموزش و پرورش يا اداره سواد آموزي مراجعه كنيد

26- تکلیف ناظرین آموزشی که به دلایل مختلف لغو قراردادشده اند چیست .
در صورتيكه ادامه خدمت ايشان از نظر گزينشي و ... بلا مانع باشد بعنوان همكار آموزشي زير نظر مديران مجتمع فعاليت خواهند نمود.





[ دوشنبه بیست و چهارم مرداد 1390 ] [ 16:51 ] [ آموزشیاران 82 ]
تعيين وضعيت تمام معلمان حق التدريس

وي در ادامه درباره وضعيت استخدام معلمان حق‌التدريس و آموزشياران نهضت سوادآموزي نيز گفت: يکي از مشکلات اين است که به هر کسي عنوان حق‌التدريس مي‌دهند و ما اصلا حق‌التدريسي که اعتراض داشته باشد، نداريم.

وزير آموزش و پرورش تصريح کرد: وضعيت همه حق‌التدريس‌ها و آموزشياران نهضت سوادآموزي هم مشخص است. تعدادي از اين افراد به صورت شرکت خدماني بودند که در آزمون شرکت کردند و شرط قبولي در اين آزمون از نمره بيست، 12 بود؛ يعني از 100 نمره کسي كه 60 نمره کسب کند، قبول مي‌شود اما ديديم که تعداد کمتري قبول شدند و اين نمره را به 10 تبديل کرديم.

حاجي بابايي افزود: افرادي که نمره زير 10 گرفتند، پذيرفته نشدند و معترضان هم بيشتر کساني هستند که زير 10 نمره گرفتند و يا از 140 سوال کمتر از 70 سوال جواب دادندبه عنوان مثال فردي که 69 سوال را جواب داده باشد، 50 درصد نمره را بدست نياورده و به طور طبيعي پذيرفته نشده است.

براساس گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، وي خاطرنشان کرد: البته تلاش و کوشش اين افراد قابل تقدير است اما بايد قانون رعايت شود؛ اين آزمون استخدامي تکليفي بود که انجام پذيرفت و ما براي افرادي که قبول نشدند، ناراحت هستيم اما واقعا چاره‌اي هم به جز اين نداريم و اگر راهي وجود داشته باشد، آمادگي لازم را براي کمک داريم
[ دوشنبه بیست و چهارم مرداد 1390 ] [ 11:25 ] [ آموزشیاران 82 ]
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در واکنش به اعتراض و تجمع معلمان شرکتی به نتایج آزمون استخدامی اخیر گفت: این معلمان حداقل نمره حد نصاب این آزمون را کسب نکرده‌اند اما با این حال توقع قبولی دارند.

 عبدالامیر عرفی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در دستورالعمل ابتدایی این آزمون آمده است که باید شرکت کنندگان حداقل نصاب علمی یعنی 60 درصد از نمره آزمون را کسب کنند اما درصد بالایی از شرکت کنندگان موفق به کسب آن نشدند.

 برخی از معلمان شرکتی صبح امروز در اعتراض به نتایج آزمون استخدامی این وزارتخانه مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

 مدیر کل مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه در نتایج اولیه تنها 6 هزار نفر در آزمون پذیرفته شدند، اظهار داشت: پس از آن به دستور وزیر آموزش و پرورش حد نصاب نمره آزمون به 50 درصد کاهش یافت که طی آن 10 هزار نفر دیگر نیز در آزمون پذیرفته شدند.

 عرفی تصریح کرد: با وجود این برخی از معلمان شرکتی پذیرفته نشده همچنان به نتایج آزمون معترض هستند چرا که انتظار دارند به هر نحوی که شده در آزمون پذیرفته شوند.

 وی ادامه داد: با گذشت یک ماه و چند روز از برگزاری آزمون هنوز فردی به سطح دشواری سئوالات ایراد نگرفته چرا که سئوالات در حد دیپلم بوده و سخت نبود.

 به گفته مدیرکل مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش 54 هزار معلم شرکتی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی و همچنین برخی از معلمان حق التدریس که از سال 1379 به طور غیر مستمر با وزارت آموزش و پرورش همکاری داشتند، در این آزمون شرکت کردند.

 عرفی با توضیح اینکه هیچیک از 16 هزار نفر پذیرفته شده در این آزمون، به استخدام آموزش و پرورش در نمی آیند، گفت: ما تنها براساس قانون مجلس وضعیت این معلمان را مشخص و تعیین تکلیف کردیم  و تنها در صورتی که بتوانیم از دولت مجوز استخدام بگیریم، این افراد جذب آموزش و پرورش می شود.

 وی تاکید کرد: آموزش و پرورش هیچ تعهدی نسبت به استخدام این افراد ندارد.

[ یکشنبه بیست و سوم مرداد 1390 ] [ 17:24 ] [ آموزشیاران 82 ]
 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه کمیسیون متبوعش چندین جلسه درباره اعتراض معلمان نسبت به آزمون استخدامی آموزش و پرورش با حضو مسئولان این وزارتخانه داشته است، گفت: کمیسیون آموزش همچنان اعتراض‌های معلماننسبت به این آزمون را بررسی و پیگیری خواهد کرد.

"محمدحسن دوگانی‌آغچغلو" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت ، در رابطه با دلیل اعتراض‌های معلمان حق‌التدریس و شرکتی نسبت به آزمون استخدامی آموزش و پرورش، اظهار کرد: در سال ۱۳۸۵ قانون به کارگیری معلمان حق‌التدریس در آموزش و پرورش تصویب شد و در سال گذشته نیز اصلاحیه آن مصوب شد.

نماینده مردم فسا در مجلس، افزود: بر اساس این قانون تکمیلی، کلیه نیروهای حق‌التدریس که به صورت مستمر مشغول کار نبودند و یا اینکه کمتر از چهار سال سابقه داشتند و همین طور نیروهای شرکتی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی می‌توانند طی یک آزمون در آموزش و پرورش استخدام شوند.

وی با بیان اینکه معلمانی که دارای بیش از چهار سال سابقه هستند و به طور مستمر در این وزارتخانه فعالیت داشتند بدون آزمون استخدام می‌شوند، گفت: سایر نیروها مانند مربیان بهداشت و شرکتی‌ها باید در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند؛ اما تمام جزییات آزمون اعم از نحوه سئوال‌ها و تصحیح آنها نیز بر عهده این وزارتخانه است.

دوگانی‌آغچغلو تصریح کرد: مسئولان آموزش و پرورش اظهار کردند که ما احتساب نمره منفی در این آزمون را نیز به شرکت‌کنندگان اعلام و حد نصاب قبولی را نیز ۵۰ درصد تعیین کردیم

[ یکشنبه بیست و سوم مرداد 1390 ] [ 17:9 ] [ آموزشیاران 82 ]
خبرگزاري فارس: بر اساس بخشنامه اجرايي «پروژه مهر 90»، ساماندهي و توزيع نيروي انساني آموزش و پرورش بايد حداكثر تا 15 شهريور ماه صورت پذيرد.


به گزارش باشگاه خبري فارس «توانا»، در بخشنامه معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش براي اجراي «پروژه مهر» مواردي همچون «برنامه‌ريزي و تعيين سياستگذاري‌هاي استان در راستاي پروژه مهر، تنظيم دستور جلسات و پيگيري مصوبات جلسات كميته‌ها، نظارت بر اجراي بهينه فعاليت‌هاي پروژه مهر در ادارات تابعه و مدارس تحت پوشش و تأييد گزارش نهايي از فعاليت‌هاي پروژه مهر 90 توسط دبير ستاد براي ارسال به وزارت متبوع»، به عنوان وظايف ستاد پروژه مهر ذكر شده است.

براساس اين دستورالعمل، ساماندهي و توزيع نيروي انساني بايد حداكثر تا 15 شهريور ماه به همراه صدور ابلاغ توسط مناطق ذي‌ربط صورت پذيرد.

گفتني است، اين ستاد داراي 5 كميته شامل «سازماندهي، تعمير و تجهيز، توجيه و تبليغ، تأييد صلاحيت‌ و نظارت و ارزيابي» است كه براي هر كدام وظايف خاصي در نظر گرفته شده است.

به گزارش مركز اطلاع‌رساني و روابط ‌عمومي وزارت آموزش و پرورش، تشكيل ستاد پروژه مهر 90 در مناطق تابعه همانند ادارات كل آموزش و پرورش استان‌ها خواهد بود، با اين تفاوت كه معاونان توسعه مديريت و پشتيباني مناطق علاوه بر مسئوليت كميته «تعمير و تجهيز» مسئوليت كميته «انتصابات مديران» را نيز بر عهده دارد.

[ یکشنبه بیست و سوم مرداد 1390 ] [ 11:57 ] [ آموزشیاران 82 ]
خبرگزاري فارس: جمعي از معلمان شركتي وزارت آموزش و پروش در اعتراض به نحوه اعلام نتيجه آزمون استخدامي اين وزارتخانه در مقابل ساختمان مجلس تجمع كردند.


به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، جمعي از معلمان شركتي آموزش و پرورش صبح امروز (يكشنبه) در اعتراض به نحوه اعلام نتيجه آزمون استخدامي آموزش و پرورش و عدم جذب نيروهاي شركتي در مقابل ساختمان مجلس شوراي اسلامي تجمع كردند.

بر اساس اين گزارش معترضان نسبت به محدود بودن جذب نيروهاي شركتي و استخدام بيشتر حق‌التدريسي‌ها اعتراض داشته و خواستار ادامه همكاري با وزارت آموزش و پرورش هستند.

نيروهاي شركتي وزارت آموزش و پرورش براي چندمين بار است كه مقابل مجلس و در اعتراض به عدم جذب خود تجمع مي‌كنند.

[ یکشنبه بیست و سوم مرداد 1390 ] [ 11:21 ] [ آموزشیاران 82 ]
تهران - رييس روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد: اين وزارتخانه هيچ تعهدي براي استخدام دانشجويان مراكز تربيت معلم ندارد اما در تلاش است در صورت فراهم شدن زير ساخت ها و موافقت دولت، براي جذب اين افراد در آينده اقدام كند.


'علي فرهادي' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا گفت: شش هزار و 900 دانشجوي مراكز تربيت معلم، ورودي سال 88 هستند كه اين افراد مدعي استخدام در آموزش و پرورش هستند.
رييس مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش افزود: بر اساس آنچه زمان انتخاب رشته در دفترچه راهنماي كنكور بيان شده بود، آموزش و پرورش اعلام كرده بود تعهدي به استخدام دانشجويان تربيت معلم ندارد ولي چنانچه قرار باشد در آينده استخدامي صورت گيرد، 50 درصد اين افراد در اولويت جذب خواهند بود.
فرهادي با بيان اينكه بخش مهمي از اين دانشجويان را دختران تشكيل مي دهند، تصريح كرد: دانشجويان ياد شده براساس اطلاعات ارائه شده، تحصيلات خود را شروع كرده اند ولي معترض هستند كه چرا آموزش و پرورش آنها را استخدام نمي كند.
وي اظهار داشت: طبق قانون، آموزش و پرورش مجاز به استخدام نيست ولي تلاش مي كند در صورت موافقت دولت و فراهم شدن زير ساخت ها، 50 درصد اين دانشجويان را كه اولويت با دختران است، با توجه به نياز و اينكه اين افراد در رشته هاي مورد نياز آموزش و پرورش تحصيل كرده اند، استخدام كند.
فرهادي گفت: وزير آموزش و پرورش براي رفع مشكل اين افراد، در نامه اي به رييس جمهوري درخواست كرده است، براي جذب اين افراد مساعدت شود و رييس جمهوري نيز به معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني دستور اقدام در اين باره را داده ولي تاكنون نتيجه آن به آموزش و پرورش اعلام نشده است.
وي يادآور شد: نامه وزير براي حل مشكل همه شش هزار و 900 دانشجوي ورودي سال 88 است مشروط براينكه پسران دوره سربازي خود را گذارنده باشند تا در صورت موافقت دولت، در آموزش و پرورش استخدام شوند.
رييس مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش در عين حال اضافه كرد: در حال پيگيري هستيم تا آن دسته از دانشجويان پسر كه دوره خدمت سربازي را نگذرانده اند، با موافقت وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح به عنوان سرباز معلم جذب شوند و دوره خدمت سربازي را بگذرانند.
[ شنبه بیست و دوم مرداد 1390 ] [ 12:32 ] [ آموزشیاران 82 ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ وَلاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ ///


این وبلاگ تا استخدام آخرین آموزشیار ایران به فعالیتش ادامه خواهدداد.از نظرات مفیدتان محروممان نسازید.
masoodt1359@gmail.com
امکانات وب